Team


Skriver ofte at jeg har vært på Team, men tenker ikke over at dere som leser kanskje ikke vet hva det er? Det er et treningssenter som ligger ganske nerme der jeg bor. Det er ikke et veldig stort og veldig moderne treningssenter, men akkurat passe for meg i hvert fall. I tillegg til at det ligger nerme er det også veldig billig å trene der. For meg koster det 300 kr i måneden og jeg kan når som hels stoppe medlemskapet.





Men for at man skal få noe ut av treninga må man like det man gjør der. Jeg syntes det er utrolig kjedelig å trene på apparater, så da føler jeg at jeg får veldig lite ut av treninga. Hvis jeg tar timer deriomot, får jeg mye ut av treninga. Da blir jeg mer pusha for jeg vil jo ikke være den dårligste og lateste, så da er det enklere å presse seg selv.

Her kommer en oversikt over hvilke timer som er på Team og hvem som passer til den og den timen. Jeg tror de har de fleste av disse timene på andre treningssentre også.

Body Step Dette er en time som forbedrer kondisjon og koordinasjon. Jeg har vært på det en gang for veldig lenge siden, men jeg merka fort at det ikke var noe for meg, siden jeg fikk så vondt i knærna av å gå opp og ned på den steppen. Men det var en bra time man fikk veldig mye ut av, så den anbefales veldig til de som ikke sliter med kneskader og som vil ha finere rumpe og lår og de som vil ha bedre kondisjon. Jeg kan love dere at dere ikke kommer uslitne ut av den timen. Da har dere i hvertfall ikke gitt nok! Lengde: 1 time




MRR er en time man egentlig bare tilbringer på gulvet. Det er en styrke time som legger vekt på mage, rumpe og rygg. Man kjenner det godt i låra også. Denne timen passer å kombinere med andre timer, ettersom det bare er styrke, ikke noe kondisjon. Den passer egentlig til alle. Denne timen ligger på topp 3 lista mi! hehe. Lengde: 25 minutter.




Body Pump er en time jeg aldri har prøvd før. Tror kanskje det er seksten års aldersgrense fordi det er en time der man bruker vekter, eller tar jeg helt feil nå? Siden jeg ikke har prøvd kan jeg heller ikke si noe om den. Har lyst til å prøve, men tør liksom ikke fordi jeg har ikke peiling på hvor tunge sånne vekt-greier jeg skal ha på! Men en ting er sikkert: Body Pump gir raske resultater! Lengde: 1 time.




Body Vive er en utrolig kjedelig time! I hvertfall for meg, og sikker alle andre på min alder. Syntes også jeg fikk utrolig lite ut av den. Den passer for voksne damer som ikke er så veldig godt trent. Jeg var på det for lenge siden, men gadd bare å være der halve timen, så jeg har ikke så mye mer å si om den. Lengde: 1 time


Body Jam er også en time som er på topp 3 lista mi! Dette er dessidert den morsomste timen. Hele timen er dansing, men man blir allikavel sliten. Føler ikke jeg får så sinnsykt mye ut av det, men det er i hvertfall en utrolig morsom måte å trene på. Merker at jeg har blitt veldig mye bedre til å danse etter at jeg begynte på jam. Denne anbefales til alle, både gutter og jenter i alle aldre. Det er jo flest jenter som drar på det, men i dag var det faktisk en gutt der! Det kan kanskje være litt vanskelig i starten men det tar ikke lang tid før du lærer deg trinnene og blir kjempe god. Bare ikke gi opp med en gang!. Lengde: 1 time


Body Balance er en time som er veldig bra for ryggen. Den passer også både gutter og jenter i alle aldre. Etter at jeg begynte med body balance har jeg fått veldig mye bedre balanse også har jeg blitt veldig mye mykere. Det er en time som går gjennom alle muskelgruppene, uten at man tenker over at det er så sinnsykt slitsom. Det kan være litt vondt og vanskelig i starten, men etter noen ganger vil du merke at du allerede klarer det veldig mye bedre. Det programmet som kjører nå, syntes jeg er litt for vanskelig så nå for tiden går jeg ikke på det, men har gått på det nesten hver fredag siden sommeren! Det sies også at body balance kan få deg til å spise bedre, også minsker det stress. Føler ikke at jeg får så veldig mye ut av det, men tror egentlig man gjør det litt uten å vite det. Lengde: 1 time


Corebar har jeg aldri vært på før, men har utrolig lyst til å prøve. Har bare aldri tatt meg tid, men skal prøve å få med meg Marthe til fredag. Dette er en time som øker kondisjonen og forbedrer styrke. De som kommer ut fra den timen ser i hvertfall ganske slitne ut, så tror man får ganske mye ut av det. Også bruker de en form for stang. Ikke sånn stang som går fra taket og ned, men sånn de bærer eller no? Hvis jeg får prøvd det til fredag skal jeg love dere at jeg kan skrive litt mer om det da! Lengde: 1 time


Body Attack er den siste timen på topp 3-lista mi! Den er utrolig slitsom og jeg føler jeg får så utrolig mye ut av den. Jeg føler jeg får trent alle nesten alle muskler i kroppen + at jeg får mye bedre kondisjon. Det er en time med mye hopping og løping og ting man får høy puls av, også er det to styrke pauser, en med magetrening og en med armtrening. I arm ''pausen'' tar man faktisk til sammen 104 push-ups! Det er veldig enkle trinn så man trenger ikke være god i å danse eller no for å delta på denne timen. Passer egentlig for alle denne timen også, men jeg kjenner det litt for godt i knærna noen ganger, så det er veldig viktig med ordentlige sko. Lengde: 1 time


Body Combat er også en veldig morsom time, men det som er negativt med denne er at det er så utrolig mange som er på den. På body combat er det mye sparking og boksing så man trenger ganske god plass rundt seg, men nå så mange er der blir det ganske trangt og det blir vanskelig å se trinnene/slagene. Men det er en utrolig morsom og bra time og anbefales til alle. Det er en time man får mye ut av og blir veldig sliten. I hvertfall hvis du gir alt. Det er mye hopping og bevegelse og det liker jeg. Denne timen passer de som liker å sparke og slå i lufta og være litt tøffe. Lengde: 1 time


RPM (sykling) er en time jeg heller aldri har turt å prøve. Da jeg fikk slætters kunne jeg jo ikke løpe så da sykla jeg veldig mye og det syntes jeg var utrolig slitsomt og kjedelig, så derfor har jeg ikke turt å dra på RPM i redsel for å svime av av slitsomhet eller no. neida, så ille er det ikke, men har liksom vært litt redd for at jeg skal bli helt ekstremt sliten og ikke tørre å gi meg. Men man kan jo egentlig bestemme nivå helt selv, så nå har jeg og Marthe bestemt oss for at vi SKAL prøve RPM sammen snart! Så det blir jo spennede å se om vi overlever det. Men kan i hvertfall skrive et lite innlegg om hvordan det er da, for nå vet jeg ikke noe annet enn at man blir sliten akkurat som av alle de andre timene utenom vive.


Dette ble et utrolig langt innlegg, men får håpe det var til hjelp for noen av dere i hvert fall! Jeg er ikke helt sikker på om alt dette egentlig er riktig, men det er i hvertfall slik jeg føler det.
Og husk at det er alltid mye koseligere å trene med en venn!

Var dette til noe hjelp for deg?
Har jeg skrevet noe som er her feil?

3 kommentarer

marthe ♥

06.jan.2010 kl.22:34

Så søt blogg du har! designet ditt var kjempefint :)

kunne du vært så snill og kommentere bloggen min, jeg ville blitt kjempe gla for det. :)

Nina Helen :)

07.jan.2010 kl.15:09

Bodypump er kjempemorsomt, men alikevel krevende :)

Gikk på bodypump tre ganger iuken, den lille tiden jeg trente på team. haha!

Hvor tunge vekter man skal ha er opp til en selv. det kan være alt fra 2kg til 50 tror jeg. :)

dere burde prøve!

martheogingvild

07.jan.2010 kl.16:03

Tusen takk Nina! Men hvordan vet vi hvor tunge vekter vi skal ha? Er det ikke litt flaut å måtte bytte vekter midt i timen? =D hehe

Skriv en ny kommentar

martheogingvild

martheogingvild

15, Sandefjord

Vi er to skrell fra sandefjord, (også kalt Marthe og Ingvild) vi er begge 15 år ;) du vet hva du skal gjøre hvis du lurer på noe? mail: martymartinsen@hotmail.com (Marthe) eller ingvild.skj@hotmail.com (ingvild) ingviild13 og maaarthe13 @ nettby

Kategorier

Arkiv

hits